Věděli jste, že rozeznáváme dva základní typy švihu? Zkuste se poznat, který typ hráče jste. Swinger či hitter? Oba styly jsou efektivní, ale každý hráč musí přijít na to, jaká metoda je pro něj vhodnější.

Swinger získává energii otáčením trupu a to vytváří ohromnou odstředivou sílu, která je prostřednictvím paží a hole nesena k míčku. Aby swinger dokázal dobře odpálit, musí být pohyblivý a mít přirozeně pomalý rytmus švihu. Do nápřahu je třeba jít klidně a rozvážně. Švih k míči je třeba začínat pozvolna a plynule a teprve potom zrychlit a přenést váhu dopředu. Ještě než se dostanete do nejnižšího bodu prošvihu, musíte cítit, jak hlava hole volně zatlačí do zadní strany míčku. Díky tomu skvělí swingeři jako je Ernie Els vypadají, že drajvují bez velkého úsilí, ale přesto odpálí do velké vzdálenosti. 

Zastánce druhého typu švihu je od pohledu silný a rytmus jeho švihu je energický. Je to hitter. Díky silnému předloktí doslova buší do míčku. Švih je méně estetický, ale nakonec záleží stejně jenom na výsledku rány. Hitter samozřejmě nedrajvuje jenom silou, ale svaly zde hrají větší roli než technika. Pokud Vám vyhovuje tento způsob hry, veďte v nápřahu hůl především rukama, ale nezapomeňte otáčet trupem, jak nejrychleji dokážete. Udělejte krátký nápřah tak, aby hůl nebyla ve vrcholu nápřahu vodorovně. Do prošvihu jděte pomalu, ale v impaktu bouchněte do míčku rukama. Měli byste přitom cítit jistý úder. Finiš nemusí být perfektní, ale měl by být plynulý. Podívejte se na švih Toma Lehmana, typického silného ranaře silného a porovnejte ho se švihem Davise Lovea.

 

Rozcvička

Začít hrát golf bez rozcvičení pět minut po příjezdu na parkoviště golfového resortu není ideální způsob, jak přinést dobré scóre ani jak zůstat zdravý. Stejně jako se motor našeho automobilu potřebuje zahřát, než může podat plný výkon, totéž potřebuje náš stroj - tedy tělo. Opomineme li možnost zranění, pokud nejste rozehřátí před prvním odpalem, musíte se smířit s tím, že první tři jamky nehrajete, ale jen se rozehráváte. Přitom rozcvička se dá absolvovat i za jednu mimutu.

Nejlepší rozcvičku má podle mě Miguel Angel Jimenez-koukněte na YouTube: "Miguel Angel Jimenez: Watch his unique warm-up routine"

Rána ze stopy po řízku – hrajete-li z řízku musíte vyrobit další řízek

Po krásné ráně driverem skončil míček na fairwayi ale ve stopě po řízku, to nikoho nepotěší. Nepodlehněte frustraci a řešte situaci pozitivně. Pokud není místo extrémně hluboké, není to tak beznadějné – pokud víte jak na to. Nejdříve si vezměte hůl s větším loftem, než byste použili na stejnou vzdálenost při ráně z dobré polohy míčku. Podstatou hry z řízku je, že se snažíte zavést hlavu hole až na jeho dno a míček trefit co nejčistěji. Zásada je, projet až k míčku a vyseknout další řízek. Upravte postoj při švihu tak, abyste měli míček více vzadu než obvykle, přibližně proti patě zadní nohy a ruce dejte rovnoběžně se stehnem přední nohy.